Tuesday, October 2, 2007

Eriks superpraktiska guide till hur du blir cool, snygg och framgångsrik.

Ikväll har jag dansat intensiv salsa och är således helt slut!
Jag dansar en hel del nuförtiden, och börjar bli lite bättre (än ett kylskåp) på det.

Efter att ha provat på en rad olika danser, och även för några år sedan tränat kampkonsten aikido, så har jag märkt några saker som verkar vara associerat med att vara en cool, duktig och vacker människa, oavsett dans, kampkonst eller tillfälle.

Så, om du gör något fysiskt och det inte går så bra, prova följande:
  • Sträck på dig!
    En bra hållning gör att du automatiskt ser mycket bättre ut och ger dig bättre balans och utstrålning. Ut med bröstet! In med magen! Bak med axlarna! Möt världen med stolthet, elegans och självförtroende.
  • Använd höften!
    Ska du klyva en ninja? Snurra fem varv på stället? Dagens tips är att höften är en otrolig källa till kraft som är mycket underksattad. Höften leder genom att vrida/åka åt något håll, hela kroppen följer efter samtidigt i en enhetlig, balanserad, syftesfylld rörelse. Alternativet är att flaxa med dina armar eller att trampa runt lite på marken istället för att flöda fram som de coola kidzen.
  • Sätt i tårna först!
    Relaterat till ovanstående punkt. Endast ocivliserade bönder sätter i hälen först när de går någonstans värt att gå.
  • Böj på knäna, inte ryggen!
    Ska du neråt? Då är det en bra idé att böja på dina knän så du kan bibehålla din goda hållning och raka rygg. Du kan också generera kraft genom att från knäböjd position skjuta ifrån. Praktiskt för att välta samuraier.
  • Ta små steg!
    Detta är något jag är ganska kass på, men om inte ditt mål är att färdas långt så är det oftast bättre att ta små kontrollerade steg än att klampa runt över hela stället. Speciellt om du måste ta många steg i snabb följd. Då är nämnligen risken att du trampar en vacker kvinna på hennes svindyra skor, snurrar ur kontroll, tappar takten, tappar energi eller tappar din värdighet.

Det var dagens tips. Testa det någon gång! Det kanske inte löser ditt problem, men antagligen ser du snyggare ut när du gör det, vilket leder till färre problem!

Godnatt!

6 comments:

Mattias Johansson said...

dagens tips, dagens tips, lalalalala, dagens tips!

Johanna said...

Bwahahahaha. jag tycker det är roligt att detta kommer från min supernördiga fjantiga lilla storebror ;)

aerie said...

haha, skoj tips, och eftersom jag tyvärr både dansat och kört kampsport så ser jag vart allt detta kommer ifrån och måste hålla med =)

Anonymous said...

Ta små steg, tårna först i marken, rör på höfterna .... g££££££££££y

Tacka vet jag att sätta hälarna rejält i backen!

Kultisten said...

Faktum är att alla tips utom höft-tipset är applicerbara på svärdsfäkning (vilket jag började med i går). Yay!

Anonymous said...

Tack för att du "stod ut" med oss igår kväll! Tant CiP