Wednesday, July 18, 2007

Inbrott!

När jag kom till kontoret imorse upplevde jag en vag känsla av att någonting inte var som det skulle. En blick in genom gladörren gav följande vy (fast stökigare med glas överallt):



Någon har snott vår oförsäkrade 7000 kronorsskärm! Bastards!
Det var kanske inte jättekonstigt eftersom den stod på bordet i ensam majestät, men man önskar ju att de kunde tagit några av de fula 80-talsbokhyllorna när de ändå var igång...



De snodde min skärm och allt jag fick var den här usla stenen!
Polisen lämnade en pedagogisk lapp som förklarade varför mitt kontor var täckt med glassplitter. På bilden syns även den töntiga lilla stenen de använt för att spräcka glaset.



Tjuvarna kom in genom det stora taket vi har utanför fönstret. Någon borde montera upp lite automatiska maskingevär där. Eller sätta upp en arg lapp åtminstonde.

Nåja, nu sitter jag på kontoret omgiven med glassplitter och programmerar på min laptop. Det var tur att jag inte har någon stationär dator där.

Back to work!

No comments: